Smaklig måltid

Kom precis hem från jobbet. ÅHHHHHHHHHHHHHHH, vad skönt att vara hemma. Det har vart en lång dag. Gick upp halv 10 för att tvätta, somnade om direkt när jag vart nere och stoppat in tvätten, vaknade efter en timme och gick ner och stoppade allt i torkmaskinerna. Tog ett bad, hämtade kläderna och somnade igen. Sov till 2, gick upp, kastade i mig mat och fixade mig lite. Med andra ord.. Jag är trött. Jag är förbannat jävla trött. Det ända jag kunde tänka på när jag satt på bussen till jobbet var hur jag skulle få dagen att gå så fort som möjligt så jag kunde komma hem och gissa vad? Jo, sova. Jag längtade efter att sova när jag hade sovit hela morgonen redan, och hela natten.
Jobbet gick ivarjefall inte ett dugg fort, det var rush direkt när jag kom, direkt efter rushen fick jag driven (jag hatar driven) och i driven var det självklart rush, jag fattade ingenting det var 3 miljoner bilar och ingen hade tid att hjälpa mig. KUL! Sen fick jag kassa igen och då var det rush, sen fick jag driven som var lugn och hade ingenting att göra i typ 2 timmar vilket gjorde att tiden gick piss sakta. Kul, värdefull, älskad dag med andra ord. Jajaja.
En enda incident under dagen har jag iallafall haft lite nöje av, börjar skratta så fort jag tänker på det:

Jag var sjukt stressad, en aning förvirrad och hade precis lämnat ut mat till en kund och säger smaklig måltid.

Kunden säger tack och tar sin bricka och börjar gå.

Då, för att folket som står i kö lite längre bort ska fatta att jag kan ta deras beställning, så ska jag ska ropa "ledig kassa". Någonting gick just i den sekunden lite sådär halvsnett i mitt huvud så istället för att skrika ledig kassa så tar jag i från tårna och vrålar av all min kraft "smaklig måltid".

Kunden som inte hade kommit särskilt långt vid det här laget vänder sig om som ett enda stort levande frågetecken, ler lite tveksamt och säger tack så mycket. Jag trodde jag skulle avlida, på plats. Jag ville slänga mig på golvet och skrika av skratt. Minen jag fick är fanimig värd en miljon, han visste verkligen inte vart han skulle ta vägen eller hur han skulle reagera den stackarn.
Det gjorde min dag!

Nu ska jag lägga mig och kolla på Oth tills jag somnar. Imorgon fick jag ledigt från jobbet så ska vara med Emma på kvällen, vi ska nog bara ta det lööögnt och göra ingenting. Jag är verkligen inte taggad för något utom det, spyr hundra gånger om på att festa, eller vara ute och vilda mig på något annat sätt.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0