20/2

Det finns så söta människor. När jag satt och väntade på bussen i sollentuna nyss så kom det en sönderpundad gubbe (tror förövrigt att han hade legat raklång på mage i snön en liten stund eftersom han hade snö i hela pannan och på framsidan av både mössan och resten av kläderna) och, antingen med flit eller inte, ramlade in i mig. Det såg lite ut som om han siktade och försökte "sätta" sig i mitt knä typ.
Av rena reflexer puttade jag till honom och flög upp och hoppade åt sidan på bänken. Sen var det inget mer med det, han rättade till sig och ställde sig någon meter från där jag satt.
Då var det en liten utländsk tant som stog och blängde beskyddande på både mig och honom och när bussen kom och vi skulle gå på stog hon och väntade och såg till så att jag fick gå på före, antagligen för att inte gubben skulle kunna göra något. Fastän det knappt ens var någonting och ingenting förmodligen hade hänt varken med eller utan henne, ville jag bara krama henne. Hon var så söt! Och såna människor borde det finnas fler av. Dom gör mig glad.

Jobbet gick bra, har haft en riktigt bra dag. Det har vart lugnt hela dagen, jag jobbade med bra människor och hade det så trevligt att jag nästan inte ville gå när dom skickade hem mig vid 5 för att allt var klart. Får hålla tummarna på att det går lika bra imorgon.
Nu är jag helt slut. Hoppas pappa förstår att jag är trött imorgon och för ovanligehetens skull inte kommer in och tvingar upp mig klockan 10.
Sleep tight (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0